Kvinnostrejk - Mitt krav: Flytta förövaren, inte barnet och mamman

 
Andas, andas säger jag till mig själv.
Jag försöker tänka att det skall snart bli bättre.
Jag läser citat med positiva budskap på nätet för att boosta mig själv.
Jag försöker distrahera mig med tv, serier, läsning och spel på mobilen.
I hopp om att jag skall släppa ilskan jag känner.
 
Idag är det fan inte lätt.
Läste ett inlägg på instagram om hur flera kvinnor som levt/ lever i våldsamma relationer bävar inför helgen när vnliga människor längtar till helgen.
När fredagen kommer så längtar vi intensivt efter måndagen.
 
Jag hade så att min dotter bodde hemma varannan vecka. Varje gång hon åkte bävade jag inför den veckan, då visste jag att nu måste jag finnas till för honom till 200 %.
Värre var det på jul eller andra högtider eller sommar semestern.
 
För att inte tala om våldet som ökade veckorna innnan.
I början på Juni så var jag så söndersressad och förstörd att när semsetern väl var igång så har jag inga direkta minnen av dem.
 
På Alla Kvinnors hus berättade man för mig att detta är ett väldigt vanligt problem att våldet eskalerar innan semstern.
 
Nu bor jag i en andra hands lägenhet tills augusti och har ont i magen även här när helgen kommer.
Även helgdagar så som påsk och sista april har varit påfrestande.
 
Det är nämligen så att det är fest, ett jävla festande rent ut sagt varje helg.
Kanske är det så att det är extra lyhört här eftersom lägenheten inte är renoverad sedsn 1958 och det är ett betonghus.
 
Jag bor här i smyg, min vän som bor utomlands har varit så snäll när han hörde talas om min situation att han lät mig bo här, men jag får egentligen inte.
 
Jag har försökt gått ut i trapphuset och lokaliserat festerna, men då hörs det ingenting.
10 våningar med 6 lägenheter på varje plan...
 
Just idag är det så svårt att hålla ilskan borta, den håller på att förtära mig faktiskt.
Känner mig så arg på samhället, på soc som säger att de skall skydda mig och mitt barn, men det gör de ju inte.
De sviker ju faktiskt mig och mitt barn.
De står just nu på förövarens sida eftersom han sitter hemma i en lägenhet som från början är min. Där mina saker finns, där mitt barns säng står, där min säng finns, min tv, mina köksmöbler osv.